14 martie 2010

intalniri

Anul trecut obisnuiam sa merg in fiecare vineri de dimineata la film,cu prietena mea Pis,inainte de cursul de italiana.Cinematograf vechi,filme romanesti recente sau din festivalurile franceze,japoneze,germane sau americane.
Eram noi si toti cei care mai vroiau sa vada un film bun in conditii bune,pentru 5 RON,vineri dimineata.Spre bucuria prietenei mele care are o predilectie pentru oamenii maturi,media de varsta batea spre 50 de ani.
Italiana nu am invatat deloc anul acela,dar filmele si comentariile noastre vizavi de ele mi le amintesc si m-au facut sa ma simt mai bogata atunci.
Imi amintesc :'Nunta muta','Pescuit sportiv','Reconstituirea','Schimb valutar','4 luni,3 saptamani si 2 zile' dintre cele romanesti.
'The host','Australia','Changelling','Citeste si arde' si cred ca Pis isi aminteste mai multe decat mine.
Dar nu despre asta vroiam sa scriu ,ci despre domnul Constantin Pivniceru,vicepresedintele Uniunii Cineastilor din Romania,care ne-a surprins cand plecam din sala la sfarsitul unui film,pentru ca a venit sa ne intrebe care era parerea noastra vizavi de ce rulase.Era un film destul de violent si cu scene de nuditate si domnul din fata noastra avea o anumita varsta!Dansul alegea sau aproba filmele ce rulau si vroia sa stie daca facuse alegerea buna prin prisma noastra.Eu una m-am simtit mica,pentru ca prin mine si-ar fi facut o parere despre generatia mea.Nu mai stiu ce am mormait atunci noi ,dar cred ca ne-a placut pentru ca ne-a invitat sa il mai vizitam si sa discutam despre filme.Ne-a promis invitatii speciale,dar nu ne-am dus niciodata sa le luam.Doar puteam sa platim acei 5RON,care ajuta inca cinematograful sa existe!
O sa raman cu amintirea acestei intalniri ,pentru ca am vazut in omul care ni se prezentase succint,din felul in care ne intreba,o pasiune de o viata.

Niciun comentariu: